Ćwiczenia na cellulit w siłowni?

Każdy, kto boryka się z cellulitem szuka sposobów, by pozbyć się tego defektu. Jedni w swoje ciało wsmarowują mnóstwo kosmetyków, inni stosują diety, a jeszcze inni wykonują ćwiczenia na cellulit. Wiele osób zastanawia się, czy plan treningowy wykonywany w siłowni przyniesie upragniony rezultat – gładką skórę bez żadnej grudki.

Czy warto ćwiczyć w siłowni?

Każdy, kto zamierza zredukować cellulit za pomocą siłowni musi wiedzieć, że forsowne ćwiczenia tam wykonywane wcale nie przyniosą oczekiwanego rezultatu, a wręcz przeciwnie – mogą defekt i jego widoczność tylko pogłębić. Dzieje się tak, ponieważ dążąc od razu do wyrzeźbienia mięśni, grudki cellulitu stają się jeszcze bardziej widoczne. Jeżeli zate4m chcemy wykonywać ćwiczenia na cellulit na siłowni, należy rozpocząć od takiego treningu, który będzie „nastawiony” na proces spalania tkanki tłuszczowej. Dzięki temu grudni i nierówności w postaci tłuszczyku zostaną rozbite.

//tu byla reklama

Zamiast ćwiczeń na siłowni – wybierz aerobic

Jeżeli już koniecznie chcemy ćwiczyć w klubie fitness, zmieńmy koniecznie zajęcia. Zamiast forsowanych ćwiczeń na cellulit wykonywanych na  siłowni, lepiej skorzystać z innych form aktywności oferowanych przez kluby fitness.

Warto postawić na ćwiczenia, które wykonywane są w określonym tempie. Polecane są wszelkie formy aerobicu. Dla miłośników tańców latynoamerykańskich polecany jest Latino aerobic. Są to zajęcia, które łączą w sobie elementy tańców latynoskich z elementami tradycyjnego aerobiku. Tego rodzaju aktywność doskonale modeluje sylwetkę i pozwala pozbyć się uporczywego cellulitu.

Innym rodzajem ćwiczeń może być aerokickboxing. Jest to specyficzna forma zajęć, która łączy w sobie elementy sztuk walki. W treningu wykorzystuje się elementy między innymi: boksu, kickboxingu, czy thai-boxu. Podczas tych zajęć w sposób maksymalny uruchamiane są procesy spalania tłuszczu zgromadzonego w tkankach.

Można również jeździć na rowerze stacjonarnym. Taka forma aktywności zaliczana jest do ćwiczeń aerobowych, a więc skutecznie zlikwiduje zgromadzony w nadmiarze tłuszcz, rozbijając go. Dzięki temu nasza skóra zostanie pozbawiona cellulitu.

W klubie fitness można ponadto skorzystać z porad instruktora indywidualnego. Zajęcia prowadzone są w sposób indywidualny, a więc osoba trenera przeznaczona jest tylko do naszej dyspozycji. Specjalista po rozpoznaniu naszego problemu dobierze do naszych potrzeb odpowiednie ćwiczenia, które pozwolą zwalczyć cellulit. Zaletą takiego treningu z trenerem osobistym jest niezwykle pomocna, bowiem ćwiczenia skierowane są wyłącznie na nasze potrzeby i potrzeby naszego ciała.

Ćwiczenia na cellulit nie tylko w siłowni

Okazuje się, że ćwiczenia na cellulit w siłowni są pomocne, ale nie są koniecznością. Z powodzeniem taką aktywność można wykonać w domowym zaciszu.

Jak ćwiczyć, by pokonać skórkę pomarańczową? Jeżeli ktoś jest miłośnikiem jazdy na rowerze, nic nie stoi na przeszkodzie. Okazuje się, że taki rodzaj aktywności jest niezwykle korzystny, bowiem pozwala na redukcję cellulitu w każdej partii ciała.

Zamiast jazdy na rowerze można wykonywać „tradycyjne” ćwiczenia na cellulit. Jeżeli  borykamy się z cellulitem na udach warto wykonywać takie ćwiczenia, które przyczynią się do rozbicia grudek tłuszczu. Dobrym ćwiczeniem na cellulit na udach są przysiady. Wystarczy stanąć prosto przed otwartymi drzwiami i złapać obiema dłońmi klamki. Następnie należy wykonać przysiad, pamiętając by plecy były proste. Jeżeli chcemy dodatkowo zlikwidować cellulit z pośladków, warto przy podnoszeniu się mocno napinać mięśnie pośladków.

Chcąc z likwidować cellulit na udach warto ponadto wykonywać wymachy nogami – w różnych wariantach. Można stanąć przed krzesłem i przytrzymać się, ułatwiając równowagę. Następnie należy wykonywać wymachy nóg (do przodu, do tyłu bądź do boku) kilkanaście razy. Należy przy tym pamiętać, by wszystkie mięśnie były spięte, szczególnie mięśnie ud i pośladków.

Cellulit bardzo często atakuje biodra. Jeżeli chcemy pozbyć się skórki pomarańczowej z tych miejsc, warto wykonywać następujące ćwiczenia. Należy stanąć w lekkim rozkroku, a następnie ręce oprzeć na biodrach. Następnie wykonujemy krążenia biodrami. Należy pamiętać, by ruchy były bardzo obszerne. Jeżeli będziemy regularnie wykonywać takie ćwiczenie, wówczas możemy spodziewać się, że z naszych bioder znikną zwałki tłuszczyku.

Innym ćwiczeniem na szczupłe biodra, pozbawione cellulitu należy wykonać następująco. Musimy położyć się na lewym boku. Należy położyć się tak, by tułów oraz nogi znalazły się w jednej linii. Lewą ręką podpieramy głowę, natomiast prawa powinna dotykać podłoża, dla utrzymania równowagi. Następnie należy podnieść prawą nogę w górę (na wysokość kilkunastu centymetrów), a następnie dołączyć do niej nogę lewą. Kolejnym krokiem jest powolne opuszczenie obu nóg jednocześnie. Takie ćwiczenie należy powtórzyć kilkanaście razy, a następnie zmienić bok.

Ćwiczeń na cellulit jest mnóstwo. Nie wszystkie musimy wykonywać w siłowni. Wiele z nich, z podobnym efektem wykonamy w domu. Ważna jest tylko dokładność oraz systematyczność.

5,0 k


Want to Leave a Reply?