Ćwiczenia na cellulit na udach

uda
Cellulit na udach może okazać się sporym problemem. Dlatego też nie należy bezczynnie czekać, lecz podjąć stosowną walkę. W jednym z poprzednich wpisów  zaznaczyłam, że w walce ze skórką pomarańczową pomóc może aktywność fizyczna. Dziś podam kilka przykładowych ćwiczeń, które uelastycznią skórę i przyczynią się do jej ujędrnienia. Dzięki temu skórka pomarańczowa będzie ginęła w oczach.

Jak ćwiczyć, by pozbyć się cellulitu?

Zacznę od tego, że cellulitu nie pozbędziemy się natychmiast. Trzeba wykazać się sporą cierpliwością i systematycznością. Pamiętajmy jednak, że mordercza aktywność fizyczna raz w tygodniu na niewiele się zda. Okazuje się bowiem, że najlepsze rezultaty można uzyskać ćwicząc codziennie (albo co drugi dzień) przez około pięćdziesiąt minut. Po trzydziestu minutach bowiem w organizmie zachodzą procesy, które przyczyniają się do szybszego spalania tkanki tłuszczowej.

By zredukować skórkę pomarańczową można wykonywać dowolne czynności. Dobrze sprawdzi się zarówno energiczny spacer, jak i jogging. Usuwanie cellulitu przyspieszyć może również pływanie bądź wykonywanie marszobiegów. Zda egzamin także jazda na rowerze czy rolkach.

Oczywiście można usunąć cellulit, wykonując konkretne ćwiczenia. Na cellulit na udach pomocne mogą okazać się półprzysiady wykonywane z piłką umieszczoną między kolanami. Mile widziane są również wszelkie wymachy nóg – do przodu, do boku, do tyłu.

Dodatkowo taką aktywność możesz wzmocnić następującymi ćwiczeniami. Stań w dość dużym rozkroku. Następnie dłonie oprzyj na udach. Plecy muszą być proste. Następnie należy powoli wykonywać półprzysiad. Po odczekaniu kilkunastu sekund należy powrócić do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie warto powtórzyć kilka razy. Gdy dojdziemy do wprawy, ćwiczenie możemy powtarzać kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt razy.

By wykonać kolejne ćwiczenie należy położyć się na podłodze – na lewym boku. Następnie obie nogi należy delikatnie ugiąć. Głowa powinna być oparta na wyprostowanej lewej ręce. Prawą natomiast należy oprzeć przed sobą na wysokości klatki piersiowej. Prawą nogę należy wyprostować i unieść do góry, by wykonać kilkanaście wymachów. Ćwiczenie należy powtórzyć na drugą nogę. Całą serię należy następnie powtórzyć kilka razy – systematycznie zwiększając ilość serii.

Pozycją wyjściową do kolejnego ćwiczenia jest przysiad na piętach. Plecy należy mieć proste, a ręce powinny być wyprostowane. Należy je spleść wysoko nad głową. Następnie należy przenieść biodra w kierunku prawym i ponownie usiąść na piętach. Następnie biodra przenosimy na lewą stronę. Ćwiczenie powtarzamy przez pięć minut. Warto podkreślić, że ćwiczenie to pozwala również pozbyć się tak zwanych „boczków”, rzeźbiąc jednocześnie talię.

Kolejne ćwiczenie to wypady. Należy stanąć prosto. Lewą nogą robimy wykrok do przodu. Dłonie natomiast opieramy na udzie. Po odliczeniu do dziesięciu i pogłębianiu wykroku powracamy do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie należy powtórzyć również na drugą nogę. Całą serię natomiast powtarzamy przez pięć minut. W miarę przyzwyczajania się ud do wysiłku, czas wykonywania ćwiczeń należy zwiększać.

Kolejne ćwiczenie wymaga specjalnej elastycznej taśmy. Należy założyć ją wokół kostek stóp. Następnie kładziemy się na lewym boku, a nogi prostujemy. By utrzymać równowagę należy podeprzeć się na lewym przedramieniu. Unosząc prawą nogę, należy naciągać taśmę. Pamiętaj, by lewej nie odrywać od podłogi. Takie ćwiczenie powtarzamy około dwudziestu razy na jedną nogę, a następnie to samo na drugą.

Pozycja wyjściowa do następnego ćwiczenia jest następująca: należy oprzeć się o ścianę plecami. Ręce kładziemy na udach. Następnie należy powoli wykonywać półprzysiad „po ścianie”. Stopniowo powracamy również do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie należy powtórzyć kilkanaście razy, z czasem zwiększając ilość powtórzeń.

Wspomóż się kosmetykami

By walka z cellulitem na udach była bardziej skuteczna, warto wspomóc się odpowiednimi specyfikami. Powinny one oczywiście zawierać odpowiednie substancje (między innymi: kofeinę, L-karnitynę, wyciąg z liści miłorzębu japońskiego, wyciąg z bluszczu, ekstrakt z arniki, czy rutyny). Należy pamiętać, że należy używać go rano i wieczorem – codziennie, najlepiej po kąpieli. Wcierając specyfik w uda, należy skórę delikatnie masować. Ruchy należy wykonywać „od dołu do góry”. W ten sposób będziemy podciągać skórę.

Pamiętaj również, że regularne masaże mogą czynić cuda. Aczkolwiek masowanie przy użyciu kremu to zdecydowanie za mało. Dlatego też musisz zaopatrzyć się w specjalną szczotkę z gumowymi wypustkami. Możesz również zakupić preparaty, których tubka kończy się specjalnym masażerem. Masować skórę należy przez co najmniej pięć minut. Na udach należy wykonywać takie ruchy, które przypominają rysowanie spirali. Raz na jakiś czas możesz zastosować masaż „szczypankowy”. Należy chwycić skórę kciukiem oraz palcem wskazującym, a następnie dość energicznym ruchem odciągaj ją ku górze. Zaczynaj zawsze od dołu ciała. Taki zabieg przyczynia się oczyszczania skóry z zalegających substancji toksycznych (poprzez pobudzenie krążenia), a także przyczynia się do wzmocnienia włókien kolagenowych.

5,1 k

One Response to “Ćwiczenia na cellulit na udach”

  1. 1

    […] że bardzo trudno jest wskazać te najważniejsze. W jaki sposób się przed nim chronić? Czy cellulit na udach musi być naszą […]