Cellulit na brzuchu i udach – sposoby zwalczania

Nadchodzą cieplejsze dni, a to oznacza że zaczynasz pozbywać się kolejnych warstw odzieży. To właśnie na wiosnę najłatwiej zauważyć rozwijający się na brzuchu oraz udach cellulit. Choć skórka pomarańczowa faktycznie może uprzykrzyć życie, im szybciej zaczniemy z nią walczyć, szybciej zobaczymy efekty tej walki – skórę gładką i jędrną bez nieestetycznych grudek i nierówności. Na cellulit na udach i brzuchu jest wiele sposobów. Wystarczy tylko do zadania podejść sumiennie, by za kilka miesięcy cieszyć się jedwabiście gładkim ciałem, bez cienia niedoskonałości.

Zacznij od zmiany nawyków żywieniowych

Objadasz się słodyczami, pijesz dużo kawy, nie stronisz od fast-foodów? Nic dziwnego, że cellulit zaatakował twoje uda i brzuch. Musisz pamiętać, że na kondycję skóry – co przekłada się na jej wygląd – wpływa to, co jemy. Jeżeli dojdzie do zachwiania równowagi między kwasami a zasadami, wówczas dochodzi do powstawania skórki pomarańczowej. Jeśli nie chcemy dopuścić do ataku cellulitu, należy dbać o zachowanie tej równowagi. Można tego dokonać za pomocą właściwie skomponowanej diety. Koniecznością jest przede wszystkim wyeliminowanie tłustego jedzenia, fast-foodów, soli, słodyczy. Warto zrezygnować z gazowanych napojów oraz soków ze sporą ilością cukru na rzecz niegazowanej wody z sokiem wyciśniętym ze świeżej cytryny. Warto pamiętać, że cytryna bogata jest w witaminę C uznawaną za pogromcę tłuszczu.

W codziennym jadłospisie powinna znaleźć się spora ilość białka. Dietę należy wzbogacić o rośliny strączkowe, ryby, jajka, chudy ser biały. Warzywa oraz owoce są także podstawą codziennego jadłospisu. Stanowią one bowiem bogata, a co najważniejsze naturalne źródło witamin i składników mineralnych, które w takiej postaci są najlepiej przyswajalne, a które korzystnie wpływają na kondycję skóry.

Postaw na aktywność fizyczną

Cellulit na brzuchu czy udach nie zniknie jednak wyłącznie poprzez stosowanie najlepszej diety. Koniecznością jest również aktywność fizyczna. Właściwie nie ma ograniczeń co do rodzaju wykonywanych ćwiczeń. Uważa się jednak, że najlepiej w walce z cellulitem sprawdzi się jazda na rowerze (także stacjonarnym) czy pływanie. Podczas tego rodzaju aktywności pracują wszystkie mięśnie, a tkanka tłuszczowa spalana jest zarówno z brzucha, jak i ud.

Warto pamiętać, że wcale nie trzeba ćwiczyć w klubie fitness czy siłowni. By pokonać cellulit na brzuchu czy udach, można być aktywnym także w domowym zaciszu. Trzeba jednak pamiętać, by wybierać takie ćwiczenia, które sprawiają nam przyjemność. Biorąc pod uwagę, że ćwiczyć należy systematycznie – najlepiej co drugi dzień – trzeba mieć nie tylko motywację do wykonywania konkretnej aktywności, ale przede wszystkim należy lubić wykonywany rodzaj treningu.

By nie rzucać się od razu „na głęboką wodę”, warto zacząć od niewielkich zmian w dotychczas prowadzonym siedzącym trybie życia. W pierwszych dniach wystarczy energiczny spacer czy nawet nordic walking. Gdy do pracy podróżujemy samochodem, wystarczy przesiąść się w autobus i na kilka przystanków przed przystankiem docelowym można wysiąść, by resztę trasy pokonać pieszo. Zamiast windy korzystajmy ze schodów.

Chcesz się pozbyć cellulitu na brzuchu i udach? Zacznij kręcić hula-hop. To niepozorne kółko jest bowiem w stanie zdziałać wiele. Wystarczy kręcić nim piętnaście minut dziennie.

Na cellulit na udach dobre będą wszelkiego rodzaju wymachy nóg, odwodzenia, jogging czy skakanie na skakance. Cellulit na brzuchu pomogą zlikwidować „brzuszki”. Za biurkiem można ćwiczyć, napinając i rozluźniając mięśnie.

Zastosuj kosmetyki na cellulit

Trzeba pamiętać, że walka z cellulitem na udach i brzuchu powinna odbywać się na kilku frontach. Dlatego ważne jest również to, by właściwie pielęgnować skórę. Niezbędne więc okażą się kosmetyki na cellulit, które bez trudu znajdziemy w każdej drogerii czy aptece. Ważne jest, by takie specyfiki zawierały w swoim składzie odpowiednie substancje.

Koniecznością jest przede wszystkim przeciwdziałanie gromadzeniu się lipidów w komórkach tłuszczowych. Należy więc zadbać o to, by zmniejszyć przepuszczalność naczyń włosowatych oraz redukowanie obrzęków, które pojawiają się jako efekt cellulitu. Okazuje się, że najlepsze w tej roli są zarówno roślinne, jak i sztuczne flawonoidy. Dobrze sprawdzi się rutyna, flawonoidy obecne w cytrynie, pomarańczy, rumianku, szałwii czy kasztanowcu.

W kosmetykach na cellulit powinny znaleźć się również substancje wspomagające prawidłowe funkcjonowanie układu limfatycznego i zapewniające prawidłowe krążenie. Warto więc zwrócić uwagę, czy w kremach na cellulit znajduje się wyciąg z liści miłorzębu japońskiego, ekstrakt z głogu, L-karnityna, kofeina, wyciąg z bluszczu, guarana. Wiele z tych substancji przyczynia się również do stymulowania procesów odpowiadających za szybsze spalanie tkanki tłuszczowej – rozbijanie grudek tłuszczu na wolne kwasy tłuszczowe, które z kolei mogą zostać wykorzystane jako energia.

Na cellulit na udach i brzuchu pomogą nie tylko dobroczynne składniki kosmetyków. By miały one szansę zadziałać, koniecznością jest odpowiednie wymasowanie skóry przed aplikacją preparatu i podczas wcierania. W ten sposób przyczynimy się do szybszego i lepszego wchłaniania składników.

5,2 k

Comments are closed.