Jak ćwiczyć, by zwalczyć cellulit?

Cellulit bywa zmorą wielu kobiet. O tym można przekonać się szczególnie latem, gdy przychodzi czas na wakacyjne urlopy. A że większość pań obiera kierunek nadmorski, przychodzi konieczność pokazania swoich ud i brzuchów – tych części ciała, które są najbardziej narażone na ataki skórki pomarańczowej. Są kobiety, które walkę z cellulitem zostawiają na ostatnią chwilę. Wówczas szanse na to, że defekt skórny zniknie, są niewielkie. Niemniej nie warto się poddawać. Dobrze jest zacząć działać jak najwcześniej. Poniżej podaję kilka pomysłów na ćwiczenia na cellulit. Trzeba jednak pamiętać, że ćwiczenia te są skuteczne, a większe efekty przynosi w połączeniu z innymi działaniami antycellulitowymi.

Ważna regularność

Żeby walka z cellulitem była skuteczna, ćwiczenia należy wykonywać regularnie. Redukcja skórki pomarańczowej wymaga systematyczności. I wcale nie chodzi o to, by trening był „morderczy” i trwał kilka godzin, a wykonywany raz w tygodniu. Najlepsze rezultaty przynoszą ćwiczenia co drugi dzień. Trening powinien trwać 40-60 minut, a należy rozpocząć go od 20-minutowej rozgrzewki. Warto bowiem mieć świadomość, że dopiero po 30 minutach aktywności fizycznej dochodzi do spalania tkanki tłuszczowej.

Jakie ćwiczenia na cellulit?

Wybór odpowiednich ćwiczeń uzależniony jest od tego, w którym miejscu ciała zmagamy się ze skórką pomarańczową. Warto pamiętać, że walkę z cellulitem można podjąć na wiele różnych sposobów. Można zdecydować się na ćwiczenia ogólne, bądź na ćwiczenia, które celują bezpośrednio w miejsce, które zostało zaatakowane przez skórkę pomarańczową.

Ćwiczenia aerobowe na cellulit

Dobrym sposobem na likwidację cellulitućwiczenia aerobowe. Jest to rodzaj treningu, który bardzo skutecznie pozbywa się tkanki tłuszczowej. Wiadomo bowiem, że jedną z przyczyn powstawania skórki pomarańczowej jest właśnie tycie i gromadzący się w tkankach tłuszczyk.

Zaletą ćwiczeń aerobowych jest to, że tkanki tłuszczowej, a zarazem cellulitu można pozbyć się właściwie z każdego miejsca na ciele. I co jest bardzo ważne – ćwiczeń aerobowych jest tyle, że każdy znajdzie najbardziej przyjemną jego formę. By zredukować cellulit można pływać, jeździć na rowerze (także na rowerze stacjonarnym), jeździć na rolkach, uprawiać jogging czy nawet energicznie maszerować. Polecany jest również modny ostatnimi czasy taniec. Można także zapisać się na aerobik (ćwiczenia na stepie są bardzo pomocne w walce z cellulitem), bądź korzystać z bieżni (dostępne na siłowniach lub w klubach fitness).

Jak już wyżej wspomniałam – by ćwiczenia aerobowe przyniosły oczekiwane rezultaty, należy ćwiczyć regularnie – najlepiej trzy razy w tygodniu po kilkadziesiąt minut. Ćwiczenia wykonywane „od wielkiego dzwonu” najczęściej przynoszą znikome rezultaty.

Ćwiczenia na cellulit na udach

Cellulit bardzo często atakuje uda. Grudki i nierówności na skórze pojawiające się na nogach zwykle wiążą się z kompleksami. Panie wstydzą się odsłaniać swoje nogi, ponieważ nie chcą narażać się na śmieszność czy wytykanie palcami.

Dlatego też należy jak najszybciej rozpocząć odpowiednie ćwiczenia. W połączeniu z dobrymi kosmetykami (Revitol Cellulite, Oligo.DX) oraz zabiegami, można faktycznie zredukować widoczność skórki pomarańczowej. Jak zatem ćwiczyć?

Tak naprawdę ćwiczeń, które pozwalają na pozbycie się skórki pomarańczowej jest wiele. Dobrym pomysłem jest już sama jazda na rowerze czy pływanie. Jeżeli zaś chodzi o ćwiczenia konkretnie na uda, warto wykorzystać zalety skakanki. Wystarczy 30-minutowy trening poprzedzony rozgrzewką, by pozbyć się skórki pomarańczowej.

By pozbyć się cellulitu z ud, a jednocześnie wzmocnić pośladki należy położyć się na plecach. Nogi trzeba zgiąć w kolanach, a ręce ułożyć wzdłuż tułowia. Następnie należy unieść biodra w górę i pozostać w takiej pozycji kilka sekund (spiąć pośladki). Następnie należy powrócić do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie należy powtórzyć 15-20 razy. W miarę zaawansowania ilość powtórzeń można sukcesywnie zwiększać.

Ćwiczenia na cellulit na pośladkach

Cellulit na pośladkach, podobnie jak na udach pojawia się dość często. Nie jest to jednak już tak ogromny problem, bo by pozbyć się skórki pomarańczowej w tym miejscu, wystarczy zacząć zakładać szorty zamiast stringów. Ale mimo wszystko dobrze jest także pozbyć się cellulitu, by wreszcie mieć święty spokój. Jak zatem ćwiczyć?

Należy stanąć w lekkim rozkroku. Stopy powinny być ustawione równolegle, a kolana delikatnie ugięte. Następnie należy przenieść ciężar ciała na prawą nogę (w tym celu należy lekko ją wysunąć do przodu), a ręce oprzeć na prawym kolanie. Plecy powinny być proste, a brzuch wciągnięty. Lewą nogę należy wypchnąć do tyłu, najlepiej na wysokość bioder, pamiętając o tym, by mocno napiąć pośladek. Następnie wracamy do pozycji wyjściowej i zmieniamy nogę.

Ćwiczenia na cellulit na brzuchu

Skórka pomarańczowa jest najczęściej efektem ciąży oraz otyłości brzusznej. Ćwiczenia mogą okazać się pomocne. Dobre rezultaty przynoszą nie brzuszki, ale ćwiczenia aerobowe wykonywane „ogólnie”. Nie można bowiem pozbyć się tłuszczyku (który najczęściej odpowiada za cellulit), wyłącznie z jednej konkretnej partii ciała. Dlatego też w walce z cellulitem pomogą ćwiczenia aerobowe. Pływanie, jogging czy jazda na rowerze mogą zdziałać cuda. Dopiero potem, by pozbędziemy się tłuszczyku, można przystąpić do ćwiczeń mających na celu rzeźbienie i wzmacnianie mięśni brzucha.

5,4 k

Comments are closed.