Letnia dieta na cellulit

Lato to czas, kiedy zrzucamy z siebie naprawdę wiele odzieży wierzchniej. Bardzo często odkrywamy wówczas, że na naszej skórze pojawiła się „pomarańczowa skórka”. Wtedy też najczęściej wpadamy w panikę. Próbujemy jak najszybciej zaradzić naszemu problemowi. A letnia pora to odpowiedni czas na działania, które pomogą uporać się z cellulitem. Okazuje się bowiem, że wtedy znacznie więcej się ruszamy na świeżym powietrzu, jemy sporo świeżych owoców i warzyw. A trzeba wiedzieć, że są to sprzyjające „okoliczności”. I w taki oto skuteczny sposób przyczynić się do poprawy kondycji skóry, a tym samym do likwidacji nieestetycznej „przypadłości”. Jedną z propozycji jest letnia dieta na cellulit. Jak ona wygląda, i czy sama może zdziałać przysłowiowe „cuda”?

Kilka słów o cellulicie

Cellulit zwany też potocznie „skórką pomarańczową” jest „przypadłością”, z którą przeważnie zmagają się liczne kobiety. Dodajmy jeszcze, że są to panie w różnym wieku, pracujące w różnorodnych zawodach i posiadające różną liczbę kilogramów. To oczywiście nie warunkuje, że prędzej czy później cellulit pojawi się i u nas. Nie oznacza to również, że nie wszystkie musimy być na niego skazane. Okazuje się bowiem, że dzięki odpowiednio skomponowanemu jadłospisowi możemy sprawić, że „pomarańczowa skórka” w końcu przestanie być naszym największym utrapieniem. Oczywiście sama dieta na cellulit nie będzie wystarczająca. Trzeba do niej jeszcze dołączyć skuteczne ćwiczenia ujędrniające. Dopiero wówczas będziemy mieć pewność, że odpowiednio zadbałyśmy o swoje ciało, że na mim na pewno „pomarańczowa skórka” się nie pojawi.

Zdrowe odżywianie na co dzień to podstawa!

Warto zdawać sobie sprawę z tego, iż pierwszym krokiem w zwalczaniu cellulitu – tego lipidowego, jaki i wodnego jest trwała zmiana dotychczasowych nawyków żywieniowych. Odpowiednio skomponowany jadłospis powinien opierać się w szczególności na zdrowych oraz lekkostrawnych produktach spożywczych, które doskonale sprawdzą się w oczyszczeniu organizmu z toksyn, a ponadto pobudzą przemianę materii i przeciwdziałają gromadzeniu się szkodliwych tłuszczów.

Ponadto w zdrowym odżywianiu – tak istotnym w trakcie usuwania cellulitu – jest regularne dostarczanie organizmowi wody. I to oczywiście najlepiej, jeśli będzie to niegazowana woda mineralna (szczególnie polecana jest ta o niskiej zawartości sodu). Oprócz tego bardzo polecanym napojem jest zielona herbata oraz ziołowe napary (na bazie skrzypu polnego, kopru włoskiego oraz lipy) – mają one bowiem właściwości oczyszczające i regulujące funkcjonowanie całego organizmu.

Najważniejsze zasady letniej diety na cellulit

Jak już wspomniałam – w diecie na cellulit ważne jest regularne nawadnianie organizmu. To pierwsza zasada diety. Poleca się zatem codzienne wypijanie nawet dwóch litrów płynów ( wody mineralnej z dodatkiem plasterków cytryny, herbaty ziołowej, zielonej, białej oraz rozcieńczonych sków owocowych).

Po drugie – warto jak najczęściej sięgać po warzywa, nawet pięć razy w ciągu całego dnia. Najlepiej będą w tej roli sprawdzały się warzywa surowe, albo gotowane. Ważne są też i owoce. Ich należy spożywać do trzech razy dziennie.

Kolejną istotną zasadą diety antycellulitowej jest spożywanie pięciu lekkich posiłków w ciągu dnia. Najlepiej by były to trzy większe dania, a dwie przekąski mniejsze. Ponadto warto pilnować, by odstępy pomiędzy poszczególnymi daniami nie były większe niż trzy godziny. Co więcej – warto posiłki gotować, piec bez dodatku tłuszczu, a ponadto unikać smażenia.

Polecane i zakazane produkty

Wśród polecanych dietetycznych produktów na pierwszym miejscu wymienia się warzywa i owoce, gdyż są one bogactwem witaminy C (która notabene wspomaga spalanie tkanki tłuszczowej, a także dba o jędrność skóry), potasu ( który usuwa nadmiar wody i zmniejsza obrzęki).

Kolejnymi sprzymierzeńcami zwalczania „pomarańczowej skórki” są ryby, orzechy, nasiona i oleje roślinne. Okazuje się bowiem, że są one źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych, przyspieszających spalanie tkanki tłuszczowej.

Wśród produktów dozwolonych w diecie na cellulit wymienia się również brązowy ryż, kasze, a także produkty z pełnego przemiału ( są one bogate w błonnik, który jest naturalnym wymiataczem toksyn).

Jeśli chodzi zaś o produkty nie polecane, to wymienia się wśród nich tłuste pokarmy, oraz te bardzo przetworzone. Ponadto z jadłospisu trzeba wykluczyć sól, która zatrzymuje wodę w organizmie oraz słodycze, białe pieczywo, które przyczynia się do odkładania się tkanki tłuszczowej.

Do dietetycznego jadłospisu dołącz skuteczne ćwiczenia ujędrniające!

Niestety sama dieta na cellulit nie jest wystarczająca, by całkowicie pozbyć się całkowicie tej nieestetycznej „przypadłości”. Warto do niej dołączyć odpowiednie ćwiczenia. Jedną z propozycji jest ćwiczenie – „boczne wymach nóg”. Jak je wykonać? Otóż Trzeba położyć się na prawym boku, podpierając się na łokciu. Lewą dłoń należy położyć z przodu – tuż na wysokości brzucha. Następnie trzeba unieś wyprostowaną lewą nogę do góry i policzyć do 10 – ciu. Następnie powoli opuszczamy nogę. Takie ćwiczenie warto powtórzyć 5- 8 razy. Potem to samo trzeba przeprowadzić na drugim boku. Innymi ćwiczeniami na cellulit są „podparta świeca” oraz „unoszenie bioder”.

5,2 k

Comments are closed.