Co robić, aby ćwiczenia antycellulitowe były skuteczne?

Kobiety dowiadujące się o tym, że przedmiotem coraz większej liczby opracowań naukowych staje się profilaktyka antycellulitowa nie ukrywają swojego zadowolenia. W czasach, w których z defektem tym borykają się już nawet nastolatki każda informacja na temat tego, jak zapobiegać cellulitowi wydaje się przecież cenna. Nikogo nie dziwi przy tym to, że specjaliści kładą szczególnie duży nacisk na aktywność fizyczną. Jej zbawienny wpływ na kobiecy organizm został już udowodniony ponad wszelką wątpliwość, panie coraz rzadziej wspominają więc o braku czasu i słabej woli, coraz częściej zaś zadają pytanie o naprawdę skuteczne ćwiczenia antycellulitowe.

Gdzie ćwiczyć?

Kobiety, którym marzy się wolność od cellulitu często zastanawiają się nad tym, gdzie ćwiczyć, aby mieć gwarancję naprawdę spektakularnych rezultatów. Właściciele siłowni i fitness clubów nie mogą tego nie zauważyć, nie zaskakuje zatem coraz większa liczba zajęć zorganizowanych, w czasie której panie wykonują pod okiem instruktora mniej i bardziej skomplikowane ćwiczenia antycellulitowe. Na zajęcia tego typu coraz rzadziej zapisują się zresztą wyłącznie młode dziewczyny. Owszem, nadal dominują one wśród ich uczestników, kobiety w sile wieku również nie wstydzą się jednak składania wizyty w siłowni, aby skutecznie przeciwdziałać „skórce pomarańczowej” pod okiem specjalisty. Panie przyznają zresztą, że towarzystwo koleżanek działa na nie mobilizująco, stymulująca okazuje się przy tym również obecność instruktora, która obserwuje jakość wykonywanych ćwiczeń i w każdej chwili jest gotów wskazać na ewentualne błędy popełniane w ich trakcie. Jeżeli jednak nie chcemy pokazywać się w siłowni, a regularne wizyty w klubie fitness nie mają szans na wpisanie się w nasz harmonogram, możemy ćwiczyć w domowym zaciszu bez obaw o to, że skazujemy się na większe ryzyko pojawienia się cellulitu. Zarówno w prasie, jak i na łamach Internetu możemy dziś bez trudu znaleźć przykłady skutecznych ćwiczeń antycellulitowych, jeżeli zaś brakuje nam krytycznego oka instruktora, możemy zamówić zestawy ćwiczeń wydawane na płytach DVD. Coraz modniejszym miejscem, w którym można skutecznie zapobiegać cellulitowi okazuje się być również basen. Jego atutem jest przy tym to, że możemy wykorzystywać go na wiele sposobów. Panie, które lubią pływać mogą rozwijać zawrotne prędkości na basenie sportowym, na naszą skórę pozytywny wpływ mają jednak również bicze wodne, jacuzzi i pluskanie się w brodziku. Warto zapisać się również na wodny aerobik. Zajęcia tego typu nie odznaczają się szalonym tempem charakterystycznym dla tradycyjnego aerobiku, a z pewnością są w stanie przyczynić się do tego, że widmo skóry pofałdowanej przez cellulit znacznie się od nas oddali.

Jak ćwiczyć?

Na forach internetowych poświęconych cellulitowi często możemy przeczytać wypowiedzi wyjątkowo rozczarowanych użytkowniczek. Kobiety te poddają w wątpliwość zbawienny wpływ aktywności fizycznej na powstawanie cellulitu i opowiadają o własnych niewesołych doświadczeniach. Zazwyczaj piszą o własnych wysiłkach wkładanych w ćwiczenia antycellulitowe oraz ich rezultatach, których nie da się określić mianem zadawalających. Takie relacje nie napawają optymizmem, zanim jednak pod ich wpływem ostatecznie zrezygnujemy z ćwiczeń, zastanówmy się, czy wszystkie są prawdziwe. Aktywność fizyczna rzeczywiście jest naszym sojusznikiem bez względu na to, czy chcemy zapobiegać powstawaniu „skórki pomarańczowej”, czy też z nią walczyć, nie da się jednak ukryć, że wyznacznikiem jej skuteczności jest przede wszystkim dokładność. Każde ćwiczenie powinno być wykonywane przez nas maksymalnie starannie, nie ma przy tym znaczenia to, czy wykonujemy je na siłowni, basenie, czy też we własnym domu. Inną cechą skutecznych ćwiczeń antycellulitowych jest ich regularność, tymczasem wiele pań przypomina sobie o nich jedynie sporadycznie. Owszem, zazwyczaj ćwiczenia takie wykonywane są z dużym zaangażowaniem, a ich intensywność wpędziłaby w kompleksy zawodowego sportowca, nie zda się to jednak na wiele, gdy zapomnimy i zbawiennym wpływie systematyki na wygląd naszych bioder i ud. Jeżeli nie chcemy zmagać się z problemem cellulitu musimy również pogodzić się z tym, że aktywność fizyczna powinna towarzyszyć nam przez całe życie. Nie zawsze ćwiczenia muszą być oczywiście ekstremalnie ciężkie, zawsze powinnyśmy jednak starać się żyć maksymalnie aktywnie.

Dlaczego warto ćwiczyć?

O zaletach aktywności fizycznej mówi się od dziesięcioleci, nie sposób jednak oprzeć się wrażeniu, że na początku dwudziestego pierwszego wieku powinna ona zajmować szczególnie ważne miejsce w naszym życiu. Nie możemy przecież nie dostrzec tego, że siedzący tryb życia staje się obecnie przekleństwem coraz większej grupy kobiet, a przecież naukowcy nie mają wątpliwości, co do tego, że godziny spędzane za biurkiem są sojusznikami cellulitu. Jeżeli zatem nadarza się nam ku temu okazja, starajmy się ćwiczyć coraz więcej.

Comments are closed.