Dieta i ćwiczenia – czy walka z cellulitem bez nich jest możliwa?

Cellulit, jak wskazują statystki, jest nieubłaganym defektem skórny, bowiem zmaga się z nim nawet 80% kobiet dorosłych i 12% młodych dziewcząt w wieku dojrzewania. Najczęściej wszystkie osoby dotknięte skórką pomarańczową wybierają kosmetyki jako najlepszy i najprostszy sposób walki z tą przypadłością. Ale jak się okazuje, nie zawsze kremy na cellulit działają. W czym tkwi przyczyna? Ano w tym, że skupianie się na jednej metodzie nie przynosi oczekiwanych efektów. Kosmetyki najczęściej działają na objawy, a nie przyczyny cellulitu. A jeśli i je likwidują, nie mamy pewności, że wyeliminowałyśmy wszystkie czynniki, które wpływały korzystnie na powstawanie skórki pomarańczowej.

Wpływ diety na cellulit

Za główną przyczynę cellulitu uważa się estrogeny. To one doprowadzają do pojawienia się obrzęków uciskających komórki tłuszczowe, i to one prowokują powstawanie grudek i nierówności. Ale jak się okazuje, skórka pomarańczowa bierze się i z naszej winy. Jedną z przyczyn jest bowiem niewłaściwy sposób odżywiania się.

Częściowo winowajcą jest dieta sprzyjająca tyciu oraz zaparciom. Stwierdzono bowiem, że w codziennym jadłospisie kobiet, które borykają się z cellulitem, nie brakowało słodyczy, soli, fast-foodów, produktów z białej mąki, kawy. Okazuje się, że to właśnie one mogą odpowiadać za pojawienie się skórki pomarańczowej. Słodycze sprzyjają tyciu, podobnie zresztą jak fast-foody i produkty z białej mąki. Sól odpowiada za zatrzymywanie wody w organizmie i doprowadzanie do obrzęków. Natomiast kawa – jako że pobudza wydzielanie kortyzolu – odpowiada za gromadzenie się tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha oraz wzmaga apetyt.

Trzeba jednak mieć świadomość, że nie tylko osoby ze skłonnością do tycia narażone są na cellulit. Również i osoby, które są szczupłe mają problem ze skórką pomarańczową. Warto bowiem mieć świadomość, że drastyczne odchudzanie, utrata elastyczności skóry – to najbardziej popularne przyczyny cellulitu u osób z wagą ciała w normie. Jeśli zatem przyjrzymy się swojemu codziennemu menu i zauważymy w nim obecność czynników wpływających na powstawanie skórki pomarańczowej, wówczas należy je wyeliminować. Tym samym nastąpi likwidacja czynników, które warunkują tworzenie się defektu. W codziennym jadłospisie powinny znaleźć się między innymi: owoce, warzywa, produkty pełnoziarniste, chude mięsa. Ważne jest to, by nasz organizm otrzymywał odpowiednią ilość płynów. 2,5 litra wody (niegazowanej lub gazowanej) bądź herbatek ziołowych jest wystarczająca, by oczyścić ustrój z toksyn zgromadzonych w komórkach tłuszczowych.

Wpływ aktywności fizycznej na cellulit

Często cellulit wiąże się z aktywnością fizyczną. I jak się okazuje – słusznie. A to dlatego, że na powstawanie skórki pomarańczowej niemały wpływ ma siedzący tryb życia. Dochodzi wówczas do zaburzenia krążenia, co negatywnie wpływa na odżywienie komórek tłuszczowych. Utrudniony jest również odpływ limfy, co powoduje że substancje tłuszczowe gromadzą się we wnętrzu komórek tłuszczowych.

Dlatego też, jeśli chcemy zlikwidować skórkę pomarańczową, koniecznością jest zmiana dotychczasowego trybu życia. Co prawda siedzącej pracy nie jesteśmy w stanie zmienić, aczkolwiek można pokusić się o to, by zamiast samochodem do pracy wybierać się autobusem (wysiąść wcześniej na przystanku i resztę drogi pokonać pieszo), bądź zdecydować się na rower. Zamiast windy, warto skorzystać ze schodów, a wyjdzie nam to na zdrowie.

Warto również po pracy czas spędzić aktywnie. Zamiast leniuchować na kanapie i marnować czas na oglądanie telewizji, warto wsiąść na rower, zdecydować się na basen czy jogging. Są to aktywności, które przyczyniają się do szybszego spalenia tkanki tłuszczowej, a jednocześnie pobudzenia krążenia, czyli redukcji cellulitu.

W tym przypadku należy postawić na systematyczność, jeśli chcemy faktycznie zredukować widoczność skórki pomarańczowej. Jest to niezwykle ważne, bowiem tylko ćwiczenia wykonywane regularnie (najlepiej co drugi dzień, ewentualnie dwa razy w tygodniu), są w stanie przynieść oczekiwany rezultat. Istotne w walce z cellulitem jest również to, by ćwiczyć nie mniej niż 40 minut. Jest to ważne z tego względu, że dopiero po trzydziestu minutach uruchamiają się wszystkie procesy pozwalające na szybszą redukcję tkanki tłuszczowej.

Podsumowanie

Czy istnieje możliwość, by cellulit zniknął, bez stosowania odpowiedniej diety oraz bez praktykowania aktywności fizycznej? Można spróbować, na przykład decydując się na zabiegi kosmetyczne (mezoterapia, drenaż limfatyczny, endermologia) czy też stosując wyłącznie kosmetyki antycellulitowe. Skórka pomarańczowa ma szansę zniknąć, ale na jak długo? Trzeba pamiętać, że to co jemy oraz to, czy ćwiczymy systematycznie wpływa znacząco na kondycję skóry. Przypominam więc, że niewłaściwy jadłospis oraz siedzący tryb życia to czynniki, które – obok estrogenów – wpływają na powstawanie skórki pomarańczowej. Jeśli zatem ich nie wyeliminujemy, wówczas efekty walki z cellulitem innymi metodami przyniosą niewielkie efekty. Dlatego śmiem twierdzić, że redukcja cellulitu bez zdrowej diety oraz ćwiczeń nie ma najmniejszego sensu.

Comments are closed.