Ćwiczenia na cellulit: jaki sport wybrać?

Jeśli nie lubisz sportu, a twoją ulubioną aktywnością jest przerzucanie pilotem kanałów w telewizorze będziesz mieć duże problemu w pozbyciu się cellulitu. To właśnie aktywność fizyczna jest niezbędna, by pozbyć sie tego typowo kobiecego problemu. Jeśli więc rzeczywiście chcesz pozbyć się pomarańczowej skórki przeczytaj nasz artykuł i poznaj naprawdę skuteczne ćwiczenia na cellulit.

Dlaczego kobiety mają cellulit?  Winne są uwarunkowania hormonalne. to przede wszystkim charakterystyczny dla kobiet wysoki poziom estrogenów sprawia, ze kobiety generalnie mają więcej tkanki tłuszczowej niż mężczyźni, co od razu zwiększa ryzyko cellulitu. Poza tym tkanka tłuszczowa jest zgromadzona nierównomiernie – przede wszystkim w dolnych partiach ciała, najwięcej w okolicy bioder, ud i pośladków. To dlatego tam właśnie powstaje cellulit. Jednak kiedyś pomarańczową skórkę miały najczęściej kobiety dojrzałe, z kilkoma kilogramami na plusie, po urodzeniu kolejnego dziecka. Dziś natomiast cellulit mają niemal wszystkie kobiety. Dlaczego tak jest i co się zmieniło? Zmieniła się przede wszystkim nasza dieta. jemy żywność wysoko przetworzona, do produkcji mięsa używa się hormonów, ktore stymulują powstanie cellulitu. Poza tym na powszechność cellulitu wpływa też popularność antykoncepcji hormonalnej. Jednak chyba najważniejszym czynnikiem wpływającym na istną plagę cellulitu jest siedzący tryb życia współczesnych kobiet. To dlatego bardzo często nawet nastolatki mają cellulit, powoli zaczyna się go spotykać nawet u dzieci. Jeśli więc chcesz pokonać cellulit raz na zawsze, najlepszą bronią będzie właśnie aktywność fizyczna w połączeniu z odpowiednią pielęgnacją i dobrze zbilansowaną dietą. Poznaj więc najskuteczniejsze ćwiczenia na cellulit.

Jakie ćwiczenia na cellulit są najskuteczniejsze?

Najskuteczniejsze ćwiczenia na cellulit to przede wszystkim ćwiczenia wykonywane regularnie i systematycznie. Jednorazowy duży wysiłek nei da takich efektów jak często stosowany wysiłek o niższym stopniu intensywności. Jak często trzeba ćwiczyć, by skutecznie pozbyć się cellulitu? Zdaniem specjalistów najlepiej zafundować sobie codziennie co najmniej pół godziny aktywności fizycznej. Nie musi to być profesjonalny trening, wystarczy średnio szybki marsz w czasie spaceru. Taki codzienny ruch znakomicie sprawdza się jako początki zmiany u osób z duża nadwaga, które nie mogą po prostu od razu rozpocząć intensywnych treningów, bo ich ciało tego nie wytrzyma. Poza tym to najlepsza metoda, by zniwelować mały cellulit. Jesli jednak masz duży problem ze skórką pomarańczową musisz zadziałać intensywniej. Jakie ćwiczenia na cellulit się sprawdzą najlepiej?

Sport dobry na cellulit

Właściwie nie istnieją konkretne ćwiczenia na cellulit, które miałyby tylko taką funkcję. Ważne, by wykonywać trening urozmaicony, ktory pozwala spalać tkankę tłuszczowa, a jednocześnie kształtować sylwetkę i modelować ją, rzeźbiąc mięsnie. aby osiągnąć taki cel musisz stosować trening aerobowy oraz trening siłowy – maja one funkcjonowanie komplementarne. Ćwiczenia aerobowe to tego typu aktywność fizyczna jak na przykład bieganie, pływanie, jazda na rowerze czy też jazda na nartach. Jaka jest ich funkcja? Pozwalają one na spalanie tkanki tłuszczowej i poprawiają przemianę materii sprawiając, że metabolizm przyspiesza. Poza tym ćwiczenia aerobowe to dobry początek treningu, bo podnoszą ciśnienie krwi i sprzyjają dalszemu wysiłkowi przy ćwiczeniach z obciążeniem. Ćwiczenia z obciążeniem są ważne, by modelować sylwetkę i wyrabiać mięśnie. To ważne, bo tkanka mięśniowa gdy zastąpi tłuszczową to cellulit nie ma na czym powstawać i po prostu znika. Jak ćwiczyć? Najlepiej iść na siłownię i poprosić trenera o ułożenie odpowiedniego planu treningowego na cellulit. Najczęściej stosowane są ćwiczenia na maszynach, które pomagają kształtować sylwetkę dzięki łatwo regulowanym obciążeniom. Poza tym można ćwiczyć z tak zwanymi wolnymi ciężarami czyli hantlami lub sztangami. nie ma obaw, że zmienisz się w kulturystkę – kobiety nie mają takich predyspozycji do rozbudowy tkanki mięśniowej. Na pewno jednak twoja sylwetka zmieni się na lepsze, a cellulit po prostu zniknie.

Ćwiczenia na cellulit w domu

Jesli nie masz czasu lub pieniędzy na abonament na siłowni to możesz ćwiczenia na cellulit wykonywać w domu. Są one także skuteczne o ile potrafisz się zmotywować do codziennych treningów. Na początek zawsze zrób rozgrzewkę i przez chwilę wykonuj trening aerobowy by podnieść tętno – możesz poskakać na skakance. Następnie przejdź do takich ćwiczeń na cellulit jak na przykład przysiady. Warto wykonywać je z obciążeniem, bo to zwiększa skuteczność treningu. Możesz zaopatrzyć się w zestaw hantli lub ciężarki, jakie można przypinać do nadgarstków i kostek u nóg. Dobrze sprawdza się też lekka sztanga. Tanim i skutecznym sprzętem na ćwiczenia na cellulit jest też taśma elastyczna, którą urozmaicisz trening i dodasz mu efektywności, by pozbyć się raz na zawsze cellulitu z ud i pośladków.

Comments are closed.