Co jeść, by zredukować cellulit?

Uporać się ze skórką pomarańczową – to marzenie wielu kobiet. Niestety walka z tą nieestetyczną przypadłością wcale nie jest łatwa. Trzeba pełnej mobilizacji oraz wewnętrznej motywacji, by cellulit zniknął. Należy także pamiętać, że ogromną rolę, jeśli chodzi o likwidację skórki pomarańczowej, jest odpowiedni sposób odżywiania się. Choć wiele mówi się na ten temat, w większości poradnikach znajdują się bardzo ogólne informacje dotyczącego tego, co jeść, by pokonać cellulit. Nie wszystkie kobiety jednak wiedzą, które owoce, warzywa czy inne produkty spożywcze są szczególnie polecane w diecie na cellulit. Na co warto więc zwrócić uwagę i jakie produkty powinny obowiązkowo znaleźć się w codziennym menu?

Produkty bogate w błonnik

Antycellulitowa dieta powinna obfitować w produkty spożywcze zawierające błonnik. Dzięki temu proces trawienia jest lepszy, co ułatwia likwidowanie zaparć. A jak wiadomo – właśnie dieta sprzyjająca zaparciom to jedna z przyczyn powstawania cellulitu.

Produkty zawierające dużo błonnika przyczyniają się również do pobudzenia procesów szybszego spalania tłuszczu. Jednocześnie opóźniają wchłanianie węglowodanów, co pozwala zapobiec nagłym skokom cukru, wpływającym na pobudzanie apetytu.

Produkty bogate w błonnik to: wszelkie owoce i warzywa, pieczywo pełnoziarniste, kasze.

Rośliny strączkowe

Do antycellulitowego jadłospisu warto włączyć również rośliny strączkowe. Stanowią one doskonałe źródło białka, nie doprowadzając jednocześnie do zakwaszania organizmu. Nie odpowiadają za zaburzenia równowagi kwasowo-zasadowej. Warto pamiętać, że wszelkie zawirowania w tej sferze wpływają na osłabienie tkanki łącznej, prowadząc do cellulitu. Rośliny strączkowe nie odpowiadają za zatrzymywanie wody w organizmie, dzięki czemu sprzyjają redukcji skórki pomarańczowej.

Do codziennego jadłospisu należy włączyć fasolę, groch, soczewicę, bób.

Czerwona papryka

Właściwości czerwonej papryki znane są przede wszystkim z przyspieszania procesów spalania tłuszczu. Jednocześnie hamuje apetyt, poprzez zwiększenie uczucia sytości. To zaś wpływa korzystnie na likwidację skórki pomarańczowej.

Zielona sałata

Okazuje się, że zielona sałata sprzyja redukcji cellulitu. Uważa się, że zawiera ona składniki odżywcze, które pozwalają na zneutralizowanie szkodliwego działania niektórych substancji dostarczanych wraz z pożywieniem. Dlatego też zaleca się spożywanie sałaty przed snem.

Chude ryby

W antycellulitowej diecie nie powinno zabraknąć chudych ryb. Stanowią one doskonałe źródło białka, a jednocześnie dostarczają cennych kwasów omega.

Grejpfruty

Te owoce cytrusowe są koniecznością w jadłospisie skierowanym przeciwko skórce pomarańczowej. A to dlatego, że zawierają spore ilości witaminy C, która jest doskonałym reduktorem tłuszczu. Zmniejszają także zapotrzebowanie na insulinę, a to pozwala regulować poziom cukru we krwi.

Produkty bogate w chrom

Chrom jest pierwiastkiem, który odpowiada za zmniejszenie łaknienia na słodycze. Dzięki temu wszystkie produkty zawierające ten składnik regulują poziom cukru we krwi, a to odpowiada za hamowanie apetytu.

Warto jednocześnie pamiętać, że słodycze w diecie antycellulitowej są niewskazane, ponieważ sprzyjają odkładaniu tkanki tłuszczowej.

Chrom znajdziemy m.in. w: jabłkach, kaszach, kukurydzy, płatkach zbożowych, wołowinie gotowanej.

Aronia, maliny, jagody

W codziennym jadłospisie nie powinno zabraknąć i tych owoców. A to dlatego, że usuwają zgromadzony w organizmie nadmiar wody, likwidując tym samym obrzęki. Jak wiadomo – to one wpływają na uciskanie komórek tłuszczowych, powodując powstawanie nierówności oraz grudek.

Owoce, ze względu na sporą zawartość witaminy C, sprzyjają walce z tłuszczem, przyspieszając proces jego spalania. Jednocześnie wzmacniają ściany naczyń limfatycznych i krwionośnych, co wpływa na zwiększenie ich szczelności.

Ważna woda

Dbając o odpowiedni jadłospis, nie należy zapominać, że w walce z cellulitem ogromną rolę odgrywa woda. Wypijanie sporej ilości płynów każdego dnia (nawet do 2 litrów) wpływa korzystnie na nasz organizm. Woda przede wszystkim wypłukuje wszelkie zbędne produkty przemiany materii, wspomagając detoksykację, eliminując jednocześnie obrzęki.

Polecam wypijanie wody z dodatkiem soku z cytryny. Cytrus ten, jako doskonałe źródło witaminy C, zaliczany jest to likwidatorów tłuszczu.

Poza wodą (gazowaną i niegazowaną) można sobie pozwolić na ziołowe herbatki oraz soki ze świeżo wyciśniętych owoców. Te gotowe – w kartonach lub butelkach – nie są polecane, ponieważ zawierają ogromne ilości cukru.

2 komentarze to “Co jeść, by zredukować cellulit?”

  1. […] to pytanie nie ma krótkiej odpowiedzi. Jak się okazuje dieta antycellulitowa opiera się na kilkunastu produktach, które bardzo dobrze wspomagają likwidację „skórki […]

  2. […] on Zwalcz cellulit w 6 tygodniCo jeść, by zredukować cellulit | Ciekawe strony internetowe on Co jeść, by zredukować cellulit?Pokonać cellulit na udach « Usuwanie cellulitu on Domowe peelingi na […]